marți, 28 august 2012

Adormirea Maicii Domnului

Iata ca am ajuns (pe stil vechi) la cea mai mare sarbatoare a verii - care, intr-un fel, marcheaza si incheierea acestui anotimp. O Sarbatoare Imparateasca, intr-un fel comparabila cu Pastele, datorita slujbei Prohodului ce se savarseste, de obicei, in ajun, si este insotita de procesiunea inconjurarii bisericii de catre credinciosi, cu lumanari aprinse - la fel ca in ajunul Invierii. O mare mare frumusete si bucurie sufleteasca.

Pentru ca nu am facut-o inca - spre rusinea mea - am hotarat sa citesc frumoasa carte Viata Maicii Domnului, a Sf. Maxim Marturisitorul - daca doriti sa o accesati, dati click pe denumirea cartii, in randul de mai sus.

Fratii de la Razboi Intru Cuvant au facut o minunata selectie de cuvinte de folos cu ocazia acestei sarbatori, pe care le recomand cu caldura: aici.

Iar pentru ca, saptamana aceasta avand mai multe zile libere am ajuns sau vom ajunge probabil sa primim oaspeti dragi sau sa mergem in vizita la rude, prieteni dragi, iata si un cuvant ziditor din partea  Sf. Teofan Zavoratul:

Despre comportarea in societate

"[...] De pilda, in vizite sa ne manifestam retinut, cu gandul la Domnul si cu frica de Dumnezeu, sa nu vorbim in plus, sa nu osandim si sa nu ne facem planuri desarte; toate acestea si multe altele sunt in puterea noastra. Iar pentru din moment ce sunt in puterea noastra, si raspunderea penru ele cade asupra noastra.

Dupa ce i-am petrecut pe oaspeti si am ramas singuri, trebuie sa ne ingrijim imediat de suflet si sa ne grabin a curata tot ce a fost semanat in el, sa-l asezam iarasi inaintea Domnului intr-o stare de evlavie si sa reluam cursul preocuparilor obisnuite, de mai inainte: cititul, lucrul de mana, si altele. Despre intoarcerea vizitelor nu va faceti griji, daca ati izbutit e bine, daca nu, nu-i nici o nenorocire. Asa sa faceti. Numai la biserica sa va duceti in zbor, de ca si cum ati avea aripi, si adunati de acolo aroma rugaciunilor si a cugetarii de Dumnezeu. Domnul sa va binecuvanteze!"


Maicuta Domnului, miluieste-ne si ne ajuta in toate nevoile acestei vieti!
 
Sarbatoare frumoasa va doresc! 
Oltea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu